Co oznacza październikowy wyrok NSA w sprawie pożyczek na estońskim CIT?
Na gruncie ryczałtu od dochodów spółek od lat kontrowersje budzi opodatkowanie pożyczek…
Regulacje dotyczące przeciwdziałania praniu pieniędzy wydają się być hermetyczne i kierowane do ogromnych podmiotów, takich jak banki czy firmy ubezpieczeniowe. Te ostatnie są oczywiście instytucjami obowiązanymi w rozumieniu ustawy, ale jej zakres zastosowania jest o wiele szerszy. Poza tym, że większość podmiotów obowiązana jest do zgłaszania beneficjenta rzeczywistego, to instytucją obowiązaną mogą być przedsiębiorcy przyjmujący płatności za towary w gotówce w kwocie co najmniej 10 000 euro czy podmioty stanowiące centra usług wspólnych i świadczące usługi zapewnienia adresu prowadzenia działalności gospodarczej, czy tworzenia osoby prawnej, w związku z czym nawet jeden incydent może przesądzić o uzyskaniu statusu instytucji obowiązanej.
Łukasz Pyjek
radca prawna | partner Kancelarii ILT
Nasze doradztwo obejmuje szeroki zakres wsparcia dotyczącego regulacji przeciwdziałania praniu pieniędzy. Doradzamy w zakresie ustalania beneficjentów rzeczywistych konkretnych podmiotów z uwzględnieniem ich struktury właścicielskiej, a także wspieramy Klientów w kontakcie z podmiotami weryfikującymi zgłoszonego beneficjenta rzeczywistego. Pomagamy również w weryfikacji statusu instytucji obowiązanej, ustaleniu zakresu obowiązków, wdrażaniu skutecznej procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy dopasowanej do potrzeb konkretnego podmiotu oraz szkoleniu pracowników instytucji obowiązanych. Również w razie incydentów lub zgłoszonych nieprawidłowości pomagamy Klientom reagować na tego typu zdarzenia, jak również pomagamy działać prewencyjnie.
Obszary naszego wsparcia obejmują m.in.:
ustalanie beneficjentów rzeczywistych i przygotowywanie raportów ustaleń do wykorzystania w kontakcie z instytucjami weryfikującymi zgłoszenia,
wsparcie w komunikacji z instytucjami obowiązanymi zgłaszającymi zastrzeżenia co do zgłoszonego beneficjenta rzeczywistego Klienta,
weryfikacja statusu instytucji obowiązanej i szczegółowego zakresu obowiązków Klienta w tym zakresie,
opracowanie procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy,
szkolenie pracowników z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy,
wsparcie w reagowaniu na incydenty, w tym dotyczące naruszenia procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy czy zdarzenia kwalifikujące przedsiębiorcę jako instytucję obowiązaną.
Ei cum dicit dicam, nullam prompta sadipscing id duo. Sed homero inciderint at, ea quo harum perpetua vituperatoribus. His falli persius appellantur in, at
Ei cum dicit dicam, nullam prompta sadipscing id duo. Sed homero inciderint at, ea quo harum perpetua vituperatoribus. His falli persius appellantur in, at
Na gruncie ryczałtu od dochodów spółek od lat kontrowersje budzi opodatkowanie pożyczek…
Zgodnie z danymi Ministerstwa Finansów w latach 2020-2021 w formularzach TPR ponad…
Transakcje dotyczące wartości niematerialnych i prawnych, takich jak licencje na znaki towarowe,…
Na gruncie ryczałtu od dochodów spółek od lat kontrowersje budzi opodatkowanie pożyczek…
Zgodnie z danymi Ministerstwa Finansów w latach 2020-2021 w formularzach TPR ponad…
Transakcje dotyczące wartości niematerialnych i prawnych, takich jak licencje na znaki towarowe,…