Kancelaria ILT

radca prawny Kołobrzeg

PRAWA KONSUMENTÓW I PASAŻERÓW​

PRAWA KONSUMENTÓW I PASAŻERÓW​

Wsparcie prawne konsumentów i pasażerów

Współczesny świat daje ogromne możliwości. Sprzedaż internetowa to zdecydowana wygoda i oszczędność czasu oraz pieniędzy. Zacierające się granice państw sprzyjają podróżowaniu. Ludzie podróżują drogą lądową, morską i powietrzną, zarówno w sprawach służbowych, jak i turystycznych. Mimo takich szerokich możliwości istnieją też istotne ryzyka, takie jak na przykład dostarczenie wadliwego produktu, błędy systemowe czy błędne skompletowanie zamówienia. Sprzedawcy wykorzystują coraz bardziej rozwinięte metody nabywania klientów, które niejednokrotnie mogą stanowić naruszenie praw konsumentów. Również w podróżowaniu zdarzają się okoliczności, które uniemożliwiają lub utrudniają tę podróż.

Łukasz Pyjek
RADCA PRAWNY | PARTNER KANCELARII ILT

Łukasz Pyjek
RADCA PRAWNY | PARTNER KANCELARII ILT

OBSZARY DORADZTWA

Rozumiemy potrzeby i oferujemy kompleksową obsługę zarówno po stronie sprzedawców, jak i ich klientów. Wspieramy przedsiębiorców zajmujących się transportem lądowym, transportem morskim oraz organizacją turystyki w bezpiecznym przygotowywaniu procesu sprzedaży, kontakcie z organami nadzoru (w tym w trakcie kontroli), jak i w reagowaniu na zgłoszenia i reklamacje klientów. Odbiorców usług wspieramy w weryfikowaniu ich praw oraz zgłaszaniu roszczeń do sprzedawców, przewoźników i organizatorów turystyki, zwłaszcza na tle dostarczenia wadliwego produktu, niezrealizowanego lub opóźnionego przewozu czy niewłaściwie zrealizowanej imprezy turystycznej.

Obszary naszego wsparcia obejmują m.in.:

przygotowywanie regulaminów, wzorów umów, ogólnych warunków umów i zastrzeżeń prawnych,

wsparcie w opracowywaniu procesu sprzedaży z uwzględnieniem interesu sprzedawcy i praw konsumentów,

wsparcie w weryfikacji zgłaszanych reklamacji i odpowiadaniu na nie,

wsparcie konsumentów w weryfikacji ich praw i zgłaszaniu reklamacji,

wsparcie w identyfikowaniu ewentualnych czynów nieuczciwej konkurencji i naruszenia praw konsumentów,

reprezentowanie zarówno usługodawców jak i ich klientów w postępowaniu przedsądowym i sądowym.

Prawo konsumenckie i prawa pasażerów – ryzyka, które warto zawczasu ograniczyć

Prawo konsumenckie i prawa pasażerów – ryzyka, które warto zawczasu ograniczyć

Sprzedaż online i łatwość podróżowania to ogromne możliwości, ale też realne zagrożenia: wadliwe produkty, błędy systemów, źle skompletowane zamówienia, a po stronie marketingu – praktyki, które mogą naruszać prawo konsumenckie.

W transporcie pojawiają się opóźnienia, odwołania i problemy z bagażem. W ILT pomagamy ograniczać te ryzyka i przekładać przepisy na proste, działające w praktyce rozwiązania.

Sprzedaż online i łatwość podróżowania to ogromne możliwości, ale też realne zagrożenia: wadliwe produkty, błędy systemów, źle skompletowane zamówienia, a po stronie marketingu – praktyki, które mogą naruszać prawo konsumenckie.

W transporcie pojawiają się opóźnienia, odwołania i problemy z bagażem. W ILT pomagamy ograniczać te ryzyka i przekładać przepisy na proste, działające w praktyce rozwiązania.

e-commerce prawo konsumenta

e-commerce prawo konsumenta

Wsparcie prawne dla sprzedawców internetowych i klientów

Wsparcie prawne dla sprzedawców internetowych i klientów

Zapewniamy kompleksową obsługę zarówno przedsiębiorców, jak i konsumentów. Firmy z branży transportu lądowego i morskiego oraz organizatorów turystyki wspieramy w projektowaniu bezpiecznych procesów sprzedażowych, kontaktach z organami nadzoru (także podczas kontroli UOKiK/ULC/UTK) i sprawnym reagowaniu na reklamacje. Klientom indywidualnym pomagamy egzekwować prawa konsumenta wobec sprzedawców, przewoźników i biur podróży.

Zapewniamy kompleksową obsługę zarówno przedsiębiorców, jak i konsumentów. Firmy z branży transportu lądowego i morskiego oraz organizatorów turystyki wspieramy w projektowaniu bezpiecznych procesów sprzedażowych, kontaktach z organami nadzoru (także podczas kontroli UOKiK/ULC/UTK) i sprawnym reagowaniu na reklamacje. Klientom indywidualnym pomagamy egzekwować prawa konsumenta wobec sprzedawców, przewoźników i biur podróży.

Zakupy przez internet

Zakupy przez internet

Reklamacje i zwroty, sprzedaż na odległość, prawo do odstąpienia

Weryfikujemy obowiązki informacyjne, procedury reklamacji i zwrotów, rękojmi i gwarancji oraz zgodność ze sprzedażą na odległość.

01. Konsumentom pomagamy w sporach o towar niezgodny z umową, prawo do odstąpienia (14 dni), niewykonaną dostawę czy wady produktu

02. Przedsiębiorcom projektujemy regulaminy i komunikację zgodną z prawem – mniej sporów, mniejsze ryzyko interwencji UOKiK, lepsze doświadczenie klienta.

Weryfikujemy obowiązki informacyjne, procedury reklamacji i zwrotów, rękojmi i gwarancji oraz zgodność ze sprzedażą na odległość.

01. Konsumentom pomagamy w sporach o towar niezgodny z umową, prawo do odstąpienia (14 dni), niewykonaną dostawę czy wady produktu

02. Przedsiębiorcom projektujemy regulaminy i komunikację zgodną z prawem – mniej sporów, mniejsze ryzyko interwencji UOKiK, lepsze doświadczenie klienta.

zwrot kosztów biletu i standardy obsługi

Prawa pasażerów

zwrot kosztów biletu i standardy obsługi

Prawa pasażerów

Doradzamy w zakresie praw pasażerów linii lotniczych: odszkodowanie za opóźniony lot, roszczenia przy odwołanym locie, odmowie wejścia na pokład i zagubieniu bagażu, zgodnie z rozporządzeniem UE 261/2004.

Pasażerom pomagamy przygotować skuteczne wnioski i odwołania, a przewoźnikom wdrażamy przejrzyste polityki reklamacyjne i standardy odpowiedzi, które ograniczają liczbę sporów.

W transporcie kolejowym, autobusowym i morskim wspieramy w dochodzeniu roszczeń za opóźnienia i odwołania, w tym zwrot kosztów biletu i świadczenia dodatkowe.

Po stronie przedsiębiorców porządkujemy procedury, szkolimy zespoły i dostosowujemy dokumentację do przepisów i wytycznych branżowych, aby zapewnić zgodność operacyjną i ochronę reputacji marki.

Doradzamy w zakresie praw pasażerów linii lotniczych: odszkodowanie za opóźniony lot, roszczenia przy odwołanym locie, odmowie wejścia na pokład i zagubieniu bagażu, zgodnie z rozporządzeniem UE 261/2004.

Pasażerom pomagamy przygotować skuteczne wnioski i odwołania, a przewoźnikom wdrażamy przejrzyste polityki reklamacyjne i standardy odpowiedzi, które ograniczają liczbę sporów.

W transporcie kolejowym, autobusowym i morskim wspieramy w dochodzeniu roszczeń za opóźnienia i odwołania, w tym zwrot kosztów biletu i świadczenia dodatkowe.

Po stronie przedsiębiorców porządkujemy procedury, szkolimy zespoły i dostosowujemy dokumentację do przepisów i wytycznych branżowych, aby zapewnić zgodność operacyjną i ochronę reputacji marki.

Z KIM WSPÓŁPRACUJEMY:

Julia Wieniawa

Ei cum dicit dicam, nullam prompta sadipscing id duo. Sed homero inciderint at, ea quo harum perpetua vituperatoribus. His falli persius appellantur in, at

Julia Wieniawa

Ei cum dicit dicam, nullam prompta sadipscing id duo. Sed homero inciderint at, ea quo harum perpetua vituperatoribus. His falli persius appellantur in, at