Roczne sprawozdanie o udzielonych zamówieniach publicznych – obowiązki i terminy
Każdy zamawiający, w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych, ma obowiązek złożenia rocznego…
Współczesny świat daje ogromne możliwości. Sprzedaż internetowa to zdecydowana wygoda i oszczędność czasu oraz pieniędzy. Zacierające się granice państw sprzyjają podróżowaniu. Ludzie podróżują drogą lądową, morską i powietrzną, zarówno w sprawach służbowych, jak i turystycznych. Mimo takich szerokich możliwości istnieją też istotne ryzyka, takie jak na przykład dostarczenie wadliwego produktu, błędy systemowe czy błędne skompletowanie zamówienia. Sprzedawcy wykorzystują coraz bardziej rozwinięte metody nabywania klientów, które niejednokrotnie mogą stanowić naruszenie praw konsumentów. Również w podróżowaniu zdarzają się okoliczności, które uniemożliwiają lub utrudniają tę podróż.
Łukasz Pyjek
RADCA PRAWNY | PARTNER KANCELARII ILT
Łukasz Pyjek
RADCA PRAWNY | PARTNER KANCELARII ILT
Rozumiemy potrzeby i oferujemy kompleksową obsługę zarówno po stronie sprzedawców, jak i ich klientów. Wspieramy przedsiębiorców zajmujących się transportem lądowym, transportem morskim oraz organizacją turystyki w bezpiecznym przygotowywaniu procesu sprzedaży, kontakcie z organami nadzoru (w tym w trakcie kontroli), jak i w reagowaniu na zgłoszenia i reklamacje klientów. Odbiorców usług wspieramy w weryfikowaniu ich praw oraz zgłaszaniu roszczeń do sprzedawców, przewoźników i organizatorów turystyki, zwłaszcza na tle dostarczenia wadliwego produktu, niezrealizowanego lub opóźnionego przewozu czy niewłaściwie zrealizowanej imprezy turystycznej.
Obszary naszego wsparcia obejmują m.in.:
przygotowywanie regulaminów, wzorów umów, ogólnych warunków umów i zastrzeżeń prawnych,
wsparcie w opracowywaniu procesu sprzedaży z uwzględnieniem interesu sprzedawcy i praw konsumentów,
wsparcie w weryfikacji zgłaszanych reklamacji i odpowiadaniu na nie,
wsparcie konsumentów w weryfikacji ich praw i zgłaszaniu reklamacji,
wsparcie w identyfikowaniu ewentualnych czynów nieuczciwej konkurencji i naruszenia praw konsumentów,
reprezentowanie zarówno usługodawców jak i ich klientów w postępowaniu przedsądowym i sądowym.
Sprzedaż online i łatwość podróżowania to ogromne możliwości, ale też realne zagrożenia: wadliwe produkty, błędy systemów, źle skompletowane zamówienia, a po stronie marketingu – praktyki, które mogą naruszać prawo konsumenckie.
W transporcie pojawiają się opóźnienia, odwołania i problemy z bagażem. W ILT pomagamy ograniczać te ryzyka i przekładać przepisy na proste, działające w praktyce rozwiązania.
Sprzedaż online i łatwość podróżowania to ogromne możliwości, ale też realne zagrożenia: wadliwe produkty, błędy systemów, źle skompletowane zamówienia, a po stronie marketingu – praktyki, które mogą naruszać prawo konsumenckie.
W transporcie pojawiają się opóźnienia, odwołania i problemy z bagażem. W ILT pomagamy ograniczać te ryzyka i przekładać przepisy na proste, działające w praktyce rozwiązania.
Zapewniamy kompleksową obsługę zarówno przedsiębiorców, jak i konsumentów. Firmy z branży transportu lądowego i morskiego oraz organizatorów turystyki wspieramy w projektowaniu bezpiecznych procesów sprzedażowych, kontaktach z organami nadzoru (także podczas kontroli UOKiK/ULC/UTK) i sprawnym reagowaniu na reklamacje. Klientom indywidualnym pomagamy egzekwować prawa konsumenta wobec sprzedawców, przewoźników i biur podróży.
Zapewniamy kompleksową obsługę zarówno przedsiębiorców, jak i konsumentów. Firmy z branży transportu lądowego i morskiego oraz organizatorów turystyki wspieramy w projektowaniu bezpiecznych procesów sprzedażowych, kontaktach z organami nadzoru (także podczas kontroli UOKiK/ULC/UTK) i sprawnym reagowaniu na reklamacje. Klientom indywidualnym pomagamy egzekwować prawa konsumenta wobec sprzedawców, przewoźników i biur podróży.
Weryfikujemy obowiązki informacyjne, procedury reklamacji i zwrotów, rękojmi i gwarancji oraz zgodność ze sprzedażą na odległość.
01. Konsumentom pomagamy w sporach o towar niezgodny z umową, prawo do odstąpienia (14 dni), niewykonaną dostawę czy wady produktu
02. Przedsiębiorcom projektujemy regulaminy i komunikację zgodną z prawem – mniej sporów, mniejsze ryzyko interwencji UOKiK, lepsze doświadczenie klienta.
Weryfikujemy obowiązki informacyjne, procedury reklamacji i zwrotów, rękojmi i gwarancji oraz zgodność ze sprzedażą na odległość.
01. Konsumentom pomagamy w sporach o towar niezgodny z umową, prawo do odstąpienia (14 dni), niewykonaną dostawę czy wady produktu
02. Przedsiębiorcom projektujemy regulaminy i komunikację zgodną z prawem – mniej sporów, mniejsze ryzyko interwencji UOKiK, lepsze doświadczenie klienta.
Doradzamy w zakresie praw pasażerów linii lotniczych: odszkodowanie za opóźniony lot, roszczenia przy odwołanym locie, odmowie wejścia na pokład i zagubieniu bagażu, zgodnie z rozporządzeniem UE 261/2004.
Pasażerom pomagamy przygotować skuteczne wnioski i odwołania, a przewoźnikom wdrażamy przejrzyste polityki reklamacyjne i standardy odpowiedzi, które ograniczają liczbę sporów.
W transporcie kolejowym, autobusowym i morskim wspieramy w dochodzeniu roszczeń za opóźnienia i odwołania, w tym zwrot kosztów biletu i świadczenia dodatkowe.
Po stronie przedsiębiorców porządkujemy procedury, szkolimy zespoły i dostosowujemy dokumentację do przepisów i wytycznych branżowych, aby zapewnić zgodność operacyjną i ochronę reputacji marki.
Doradzamy w zakresie praw pasażerów linii lotniczych: odszkodowanie za opóźniony lot, roszczenia przy odwołanym locie, odmowie wejścia na pokład i zagubieniu bagażu, zgodnie z rozporządzeniem UE 261/2004.
Pasażerom pomagamy przygotować skuteczne wnioski i odwołania, a przewoźnikom wdrażamy przejrzyste polityki reklamacyjne i standardy odpowiedzi, które ograniczają liczbę sporów.
W transporcie kolejowym, autobusowym i morskim wspieramy w dochodzeniu roszczeń za opóźnienia i odwołania, w tym zwrot kosztów biletu i świadczenia dodatkowe.
Po stronie przedsiębiorców porządkujemy procedury, szkolimy zespoły i dostosowujemy dokumentację do przepisów i wytycznych branżowych, aby zapewnić zgodność operacyjną i ochronę reputacji marki.
Indywidualne podejście
Stała obsługa prawna wymaga dopasowania rozwiązań do indywidualnych wyzwań podmiotów gospodarczych. W ramach stałej obsługi prawnej dla firm oferujemy przypisanie dedykowanego eksperta gotowego na bieżąco udzielać porad prawnych i konsultować strategiczne decyzje biznesowe.
Proaktywne zarządzanie ryzykiem
Stały monitoring sytuacji oraz identyfikacja ryzyk prawnych, doradztwo prawne w zakresie prawa gospodarczego, prawa pracy czy prawa podatkowego są kluczowe dla bezpieczeństwa i rozwoju firmy. Przeciwdziałamy zagrożeniom, zanim mogą negatywnie wpłynąć na Twój biznes.
Kompleksowe wsparcie
ILT zapewnia pełne spektrum usług, w tym kompleksową obsługę prawną firm, porady prawne online oraz wsparcie w najbardziej złożonych projektach. Skorzystaj ze wsparcia prawnego zarówno w codziennych działaniach, jak i strategicznych decyzjach biznesowych.
Ei cum dicit dicam, nullam prompta sadipscing id duo. Sed homero inciderint at, ea quo harum perpetua vituperatoribus. His falli persius appellantur in, at
Ei cum dicit dicam, nullam prompta sadipscing id duo. Sed homero inciderint at, ea quo harum perpetua vituperatoribus. His falli persius appellantur in, at
Każdy zamawiający, w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych, ma obowiązek złożenia rocznego…
Od 2024 roku obowiązuje w Polsce minimalny podatek dochodowy. Dotyczy on spółek…
Progi wartościowe to określone kwoty netto, których przekroczenie decyduje o obowiązku stosowania…
Każdy zamawiający, w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych, ma obowiązek złożenia rocznego…
Od 2024 roku obowiązuje w Polsce minimalny podatek dochodowy. Dotyczy on spółek…
Progi wartościowe to określone kwoty netto, których przekroczenie decyduje o obowiązku stosowania…