Roczne sprawozdanie o udzielonych zamówieniach publicznych – obowiązki i terminy
Każdy zamawiający, w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych, ma obowiązek złożenia rocznego…
Regulacje dotyczące przeciwdziałania praniu pieniędzy wydają się być hermetyczne i kierowane do ogromnych podmiotów, takich jak banki czy firmy ubezpieczeniowe. Te ostatnie są oczywiście instytucjami obowiązanymi w rozumieniu ustawy, ale jej zakres zastosowania jest o wiele szerszy. Poza tym, że większość podmiotów obowiązana jest do zgłaszania beneficjenta rzeczywistego, to instytucją obowiązaną mogą być przedsiębiorcy przyjmujący płatności za towary w gotówce w kwocie co najmniej 10 000 euro czy podmioty stanowiące centra usług wspólnych i świadczące usługi zapewnienia adresu prowadzenia działalności gospodarczej, czy tworzenia osoby prawnej, w związku z czym nawet jeden incydent może przesądzić o uzyskaniu statusu instytucji obowiązanej.
Łukasz Pyjek
RADCA PRAWNY | PARTNER KANCELARII ILT
Łukasz Pyjek
RADCA PRAWNY | PARTNER KANCELARII ILT
Nasze doradztwo obejmuje szeroki zakres wsparcia dotyczącego regulacji przeciwdziałania praniu pieniędzy. Doradzamy w zakresie ustalania beneficjentów rzeczywistych konkretnych podmiotów z uwzględnieniem ich struktury właścicielskiej, a także wspieramy Klientów w kontakcie z podmiotami weryfikującymi zgłoszonego beneficjenta rzeczywistego.
Pomagamy również w weryfikacji statusu instytucji obowiązanej, ustaleniu zakresu obowiązków, wdrażaniu skutecznej procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy dopasowanej do potrzeb konkretnego podmiotu oraz szkoleniu pracowników instytucji obowiązanych. Również w razie incydentów lub zgłoszonych nieprawidłowości pomagamy Klientom reagować na tego typu zdarzenia, jak również pomagamy działać prewencyjnie.
Obszary naszego wsparcia obejmują m.in.:
ustalanie beneficjentów rzeczywistych i przygotowywanie raportów ustaleń do wykorzystania w kontakcie z instytucjami weryfikującymi zgłoszenia,
wsparcie w komunikacji z instytucjami obowiązanymi zgłaszającymi zastrzeżenia co do zgłoszonego beneficjenta rzeczywistego Klienta,
weryfikacja statusu instytucji obowiązanej i szczegółowego zakresu obowiązków Klienta w tym zakresie,
opracowanie procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy,
szkolenie pracowników z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy,
wsparcie w reagowaniu na incydenty, w tym dotyczące naruszenia procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy czy zdarzenia kwalifikujące przedsiębiorcę jako instytucję obowiązaną.
Pomagamy instytucjom obowiązanym zbudować skuteczne procedury AML od podstaw lub uporządkować istniejące procesy.
Wykonujemy ocenę ryzyka AML, projektujemy politykę AML, opis CDD/EDD (KYC, identyfikacja i weryfikacja klienta, PEP, listy sankcyjne), zasady monitoringu transakcji, zatrzymania transakcji i raportowania AML. Przygotowujemy wzory zawiadomień do GIIF, rejestry i dokumentację AML, łącząc wymogi prawne z praktyką biznesową. Ustalamy sposób identyfikacji beneficjenta rzeczywistego i wsparcie przy wpisach do CRBR.
Efekt to realne compliance AML: mniejsze ryzyko kar i kontroli, lepsza współpraca z bankami i większe bezpieczeństwo reputacyjne.
Pomagamy instytucjom obowiązanym zbudować skuteczne procedury AML od podstaw lub uporządkować istniejące procesy.
Wykonujemy ocenę ryzyka AML, projektujemy politykę AML, opis CDD/EDD (KYC, identyfikacja i weryfikacja klienta, PEP, listy sankcyjne), zasady monitoringu transakcji, zatrzymania transakcji i raportowania AML. Przygotowujemy wzory zawiadomień do GIIF, rejestry i dokumentację AML, łącząc wymogi prawne z praktyką biznesową. Ustalamy sposób identyfikacji beneficjenta rzeczywistego i wsparcie przy wpisach do CRBR.
Efekt to realne compliance AML: mniejsze ryzyko kar i kontroli, lepsza współpraca z bankami i większe bezpieczeństwo reputacyjne.
Szkolimy zespoły (sprzedaż, operacje, księgowość, compliance) w oparciu o Twoje procesy: scenariusze ryzyka, „red flags”, obowiązki rejestrowe i raportowe, RODO a AML oraz komunikację z klientem przy weryfikacji danych.
Zapewniamy stałe doradztwo: szybkie konsultacje w sprawach bieżących, wsparcie przy incydentach, przegląd procedur AML, coroczne audyt AML, aktualizacje wzorów i check-list.
Dzięki temu organizacja działa pewnie w praktyce – od momentu przyjęcia klienta po postępowania wyjaśniające i terminowe zgłoszenia do GIIF – a Ty zyskujesz przewidywalność, gotowość na kontrole i spójność procesów w całej firmie.
Szkolimy zespoły (sprzedaż, operacje, księgowość, compliance) w oparciu o Twoje procesy: scenariusze ryzyka, „red flags”, obowiązki rejestrowe i raportowe, RODO a AML oraz komunikację z klientem przy weryfikacji danych.
Zapewniamy stałe doradztwo: szybkie konsultacje w sprawach bieżących, wsparcie przy incydentach, przegląd procedur AML, coroczne audyt AML, aktualizacje wzorów i check-list.
Dzięki temu organizacja działa pewnie w praktyce – od momentu przyjęcia klienta po postępowania wyjaśniające i terminowe zgłoszenia do GIIF – a Ty zyskujesz przewidywalność, gotowość na kontrole i spójność procesów w całej firmie.
Ei cum dicit dicam, nullam prompta sadipscing id duo. Sed homero inciderint at, ea quo harum perpetua vituperatoribus. His falli persius appellantur in, at
Ei cum dicit dicam, nullam prompta sadipscing id duo. Sed homero inciderint at, ea quo harum perpetua vituperatoribus. His falli persius appellantur in, at
Każdy zamawiający, w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych, ma obowiązek złożenia rocznego…
Od 2024 roku obowiązuje w Polsce minimalny podatek dochodowy. Dotyczy on spółek…
Progi wartościowe to określone kwoty netto, których przekroczenie decyduje o obowiązku stosowania…
Każdy zamawiający, w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych, ma obowiązek złożenia rocznego…
Od 2024 roku obowiązuje w Polsce minimalny podatek dochodowy. Dotyczy on spółek…
Progi wartościowe to określone kwoty netto, których przekroczenie decyduje o obowiązku stosowania…