Te specyficzne wymogi wynikają przede wszystkim z:

· faktu świadczenia usług drogą elektroniczną,
· dokonywania sprzedaży na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa,
· specyficznej formy gromadzenia danych osobowych.

Dlatego aby prowadzić sprzedaż online, warto wdrożyć odpowiednie klauzule informacyjne, regulaminy i mechanizmy. Warto w szczególności zwrócić uwagę na:

· określenie regulaminu, a w tym warunków dla użytkowników korzystających z usług drogą elektroniczną, warunków zawarcia i rozwiązania umowy czy opisu procedury reklamacyjnej,
· zabezpieczenie przed wysyłaniem niezamówionej informacji handlowej,
· odpowiednie określenie prawa odstąpienia od umowy i poinformowanie o terminie na realizację tego prawa albo o braku prawa odstąpienia,
· zabezpieczenie na wypadek błędów systemowych (np. błędny rabat, nieprawidłowe ceny widniejące na stronie),
· właściwe zabezpieczenie gromadzonych danych osobowych i odpowiednie klauzule informacyjne.

Właściwe wdrożenie i spełnienie powyższych wymagań, pozwoli sprawnie wykonywać działalność (np. poprzez szybką realizację procedury reklamacyjnej czy zwrotu towarów), a z drugiej strony pozwoli minimalizować ryzyko nałożenia kar lub pojawienia się nieprawidłowości.

lukasz-pyjek-radca-prawny
Łukasz Pyjek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *